Loading

Théâtre de Vidy-Lausanne & Ant Hampton

Atlas

In 2021 initieerde kunstenaar Ant Hampton Showing Without Going samen met Caroline Barneaud van Théatre de Vidy-Lausanne, met als doel om voorbeelden te verzamelen van hoe live performance werk kan reizen en ervaren / uitgevoerd kan worden zonder dat de kunstenaars fysiek aanwezig zijn.
Later, in juni 2021, werd een kleine werkgroep gevormd met kunstenaars, producenten en curatoren van over de hele wereld. Tijdens een periode van collectief schrijven creëerde de groep de ‘Atlas’, waarin hun overzicht van de huidige praktijk werd gecombineerd met een groot aantal gerelateerde theoretische bedenkingen. Het idee is om het te laten groeien en enige tijd open te blijven voor bijdragen van mensen die ermee aan de slag gaan.

Bezoek de Atlas – Showing Without Going – hier.

 

 

Persoonlijke motivatie

“As an artist who creates site-specific or context-specific works, the going (to allow for the ‘being’ on site) has been crucial for my work. During the past year, as relocating myself and my work became impossible, I’ve worked around the question: How do we connect with places and with people at a distance or by means of our distance? It made me think of the impossibility of travel beyond the pandemic for many and possibly for all of us, may it be for different reasons; political, economic, ecological. In order to create the Atlas, we gathered as a working group in the same (online) space, uploading our thoughts, texts into the same file, while thinking them in different places in the world, in different circumstances, different time zones. After a click on the button ‘leave meeting’ the distance between us returned inexorably. I was alone again, felt far away from our common space in which birds from Nairobi, wind from Lausanne, the lockdown in Bangalore and the heat of an apartment in New York’s summer were simultaneously present, even though I had not left my seat. Working on Showing Without Going, made me rethink what ‘going’ means. To not go raises the question: how to stay? How can the going nor the staying be taken for granted? If to go, who goes where. If to stay, who stays why. The context as part of the work. Could this way of showing and creating inspire forms of art and connection across distance? It might demand a new kind of care and attention from us – I would consider that to be a good thing.”

Credits

Geïnitieerd door Ant Hampton
en Théâtre Vidy-Lausanne – Caroline Barneaud

Werkgroep:
Munotida Chinyanga (Groot-Britannië), Ant Hampton (Groot-Britannië / Duitsland), Rita Hoofwijk (Nederland), Ophelia Huang (China), Gundega Laiviņa (Letland), Kate McIntosh (Nieuw-Zeeland, België), Ogutu Mũraya (Kenia), Shiva Pathak (India).
Atlas ontwerper: Tammara Leites (Zwitserland)
Productie manager: Tristan Pannatier (Zwitserland)

Productie: Théâtre de Vidy-Lausanne
Coproductie: Zürich Theater Spektakel
Met de steun van Pro Helvetia – Swiss Arts Council
En met dank aan alle initiële bijdragers aan de « Showing Without Going » research-database.

Posted by

Reageren is uitgeschakeld.